Słowo „baner” kojarzy nam się z dużym, kolorowym plakatem lub kasetonem wiszącym na ulicy. Tymczasem słowem tym określamy również mały, liczący zaledwie kilka centymetrów baner internetowy. Zarówno baner duży, jak i ten niewielki, wirtualny są nam potrzebne, by wypromować działalność sprzedażową. Ze względu na swój odmienny charakter i formę, banery te różnią się zasadami funkcjonowania. Jedno jednak mają wspólne: ich zadaniem jest przyciągnąć klienta.
Banery wirtualne
Banery internetowe odsyłają do witryny Twojej firmy lub po prostu sklepu internetowego. Umieszcza się je na innych stronach, odwiedzanych przez użytkowników o profilu pożądanym dla Twojej działalności, np. młodzi mężczyźni w wieku 20-30 lat. Aby zamieścić baner reklamujący, wystarczy skontaktować się z adminem strony, na której chciałbyś go umieścić i jeśli ten wyrazi chęć współpracy, ustalić warunki. Wykonanie baneru możesz zlecić dobremu web masterowi lub grafikowi komputerowemu. Najlepsze banery to te w formacie flash. Są ruchome, a tym samym ciekawsze dla internauty. Koszt miesięcznej emisji baneru na stronie www plasuje się od 30 do kilku tysięcy złotych. Wszystko zależy od tego, z jakim partnerem mamy do czynienia.
Banery w „realu”
Formy reklamy znajdujące się na ulicy również świetnie spełniają swoją rolę, o ile są dostosowane do rodzaju działalności, którą chcemy wypromować. Tanie banery reklamowe kupić możesz już nawet na allegro.pl. Najlepiej jednak skontaktować się bezpośrednio z profesjonalną drukarnią wielkoformatową, która wyceni dla Ciebie projekt. Pamiętaj, że to forma reklamy jest najważniejsza. Aby baner był widoczny również wieczorami i w nocy (co korzystne jest zwłaszcza zimą, gdy szybko zapada ciemność), zakup specjalne kasetony podświetlane.
Banery zamieszczane na ścianach budynków są znacznie droższe od tych wyświetlanych w internecie. Wynika to oczywiście z kosztów produkcji. Minimalna cena za metr kwadratowy takiego baneru to 20 złotych netto. W tym wypadku nie warto oszczędzać, gdyż cena przekłada się na jakość użytych materiałów. By Twoja reklama była skuteczna, baner musi być odporny na warunki atmosferyczne. Tylko wtedy nie ulegnie zniszczeniu ani nie straci koloru pod wpływem deszczu czy słońca.